Abrente

Ediçons digitais da publicaçom trimestral do nosso partido

Documentaçom

Textos e outros documentos políticos e informativos de interesse

Ligaçons

Sites recomendados de ámbito nacional e internacional

Opiniom

Artigos assinados sobre temas de actualidade galega e internacional

Video

Documentos audiovisuais disponíveis no nosso portal

Home » Notícias

Francisco Ferrer, Ana Barradas e Iñaki Gil de San Vicente participam na XV ediçom das JIG

Quarta-feira, 23 Março 2011

Sábado 26 de março dam início no Centro Social Pichel de Compostela a XV ediçom das Jornadas Independentistas Galegas que vem organizando de maneira constante Primeira Linha desde 1997.

Nesta ocasiom as JIG contam com a presença de três reconhecidas pensadores do campo da esquerda anticapitalista: o economista catalám Francisco Ferrer, a comunista portuguesa Ana Barradas e o teórico marxista basco Iñaki Gil de San vicente.

 Biografias

 Ana Barradas

Tradutora e jornalista nascida em Moçambique em 1944, iniciou a atividade política fundando com outr@s jovens a Pró-Associação dos Estudantes do Ensino Secundário. Na África do Sul e em Moçambique desenvolveu actividades anticolonialistas até finais dos anos 60. Em Portugal fijo parte da Comissão de Apoio aos presos políticos e integrou umha organizaçom marxista-leninista. Depois do 25 de Abril aderiu à União Democrática Popular (UDP) e ao Partido Comunista Reconstruído, PCP(R). Abandona ambas organizaçons em 1983, para fundar a organizaçom comunista Política Operária.

Atualmente é redatora da revista Política Operária.

Reconhecida voz do feminismo em Portugal, dirige a editora feminina Ela por ela, é autora de vários livros, entre os que destacamos Dicionário incompleto das mulheres rebeldes; Ministros da noite; Livro negro da expansão portuguesa; O império a preto e branco. Tem traduzido mais de cinqüenta títulos para diversas editoras.

 

Iñaki Gil de San Vicente

Nasceu a 18 de setembro de 1951 em Donostia, Euskal Herria. Desde jovem fai parte do movimento de libertaçom nacional basco, sofrendo por este motivo prisom e repressom por parte do Estado espanhol.

Tem publicados inumeráveis artigos de opiniom em jornais escritos em espanhol, francês, alemám, italiano, inglês e galego-português.

Autor de inumeráveis ensaios e estudos. Um dos seus primeiros textos longos foi Contra eurocomunismo: revolución. É autor de um das primeiras análises críticas sobre o Tratado de Maastricht e a construçom europeia.

Em galego, tem publicado, na Abrente Editora, Aprender e atrever-se a pensar bem; As categorias marxistas e a definiçom da globalizaçom como fenómeno e forma actual do capitalismo; Capitalismo e emancipaçom nacional e social de género.

O grosso dos seus textos recentes, mais de cinqüenta, estám disponíveis em diversos sites como www.lahaine.org; www.boltxe.info; www.rebelion.org; www.insurgencia.org, www.sigloxxi.com; www.primeiralinha.org; www.kaosenlared.org.

 

Francisco Ferrer

Fai parte do Seminário de Economia Crítica Taifa dos Països Catalans. Está especializado em temas de Estrutura Produtiva e Sistema Financeiro.

Taifa é formado por um conjunto de pessoas, que maioritariamente provenhem das faculdades de economia, alunado e professorado descontente com a focagem económica dominante, pensamento neoclássico-liberal.

O Seminario funciona de há 10 anos mediante a participaçom de coletivos de estudo e investigaçom em temas económicos.

O seu objetivo é entender as variáveis que regem a dinámica desta sociedade e poder trasmiti-las ao conjunto dos movimentos sociais para trabalhar na transformaçom face umha sociedade sustentável e sem exploraçom.

Realizam análises com seriedade e rigor dos temas fundamentais para agir como suporte pedagógico para os grupos de base fornecendo formaçom económica necessária para melhorar a sua açom transformadora.

O seminário é conformado por diferentes ámbitos e grupos de trabalho: estudos de teoria económica crítica, economia aplicada que gera informes sobre a atualidade da economia a nível estatal, equipas de formaçom externa que preparam cursos, materiais ou palestras.

Para mais informaçom http://seminaritaifa.org/